lördag 11 september 2010

Brynet

Det har varit en ganska jobbig tid för mig de senaste veckorna. Men jag börjar komma tillbaka nu. Vi har alla olika projekt i trädgården som vi håller på med. Jag har hand om "brynet". Det ligger precis framför fruktskogen. Det är en oxelhäck som skiljer brynet och fruktskogen åt. Men dock så hjälper den inte mot kirskålen. Så nu har jag börjat rensa bort allt. Eller så mycket som det går. Och gödslat upp jorden med planterings jord och algomin. I brynet så ska det bara finnas rosenbuskar och bärbuskar. Längst fram har det växt en väldigt fin kant med Jättedaggkåpa. Nu har jag rensat igenom den och vi har planterat ned den inne vid oxelhäcken istället. Det kan bli ganska fint så också. Så har jag och Agneta kommit fram till att vi ska sätta rödskaftad daggkåpa och nävor där framme vid kanten. Så kommer man se den fina stenläggningen och det blir lättare att klippa gräset. Det är ett väldigt pillit jobb så man får ta det i etapper. Och varva med något annat projekt emellan.







Så jag har klippt ned oxelhäckarna. Till deras ursprungliga form. Väldigt roligt var det. Fick två väldigt fina skavsår av sekatören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar