onsdag 15 september 2010

September

Vi är klara med Brynet! Eller iaf klara med rensandet. Det enda som är kvar är att sätta ned den lilla daggkåpan och nävorna. Men det kommer vi till.



Det är frösäsong nu så vi sitter ganska ofta och torkar eller stoppar ned dem i fröpåsar. Grymt pilligt. Men nästa år då blir det nya grönsaker och blommor från det vi sparar nu.



Idag har jag rensat ut gurk plantorna från Trean. Allt slängdes på komposten. Nu är det så tomt därinne så jag får nästan panik. Tror jag ska ställa in någon stor kruka där och några stolar så behöver det inte vara ett så stort tomrum. Sedan klippte jag i den sista häcken, så nu har jag dubbla skavsår. Fräsigt!





Agneta och Marie började rensa ut i redskapsboden. Den är lite fuktig och allt därinne rostar. Så nu är alla glada och berättar för alla vi möter att vi minnsan har städat där. Det har inte hänt på två år nämligen. Men nu så..!



Nu i september är det som att det är ned rustning pågång. Det rensas ut och rensas bort och täcks en massa. Det känns verkligen nu som att hösten är påväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar