söndag 18 juli 2010

Hjälp



Ja, den här bilden får väl stå för det jag har gjort den senaste veckan.
Igår var det så mycket folk i trädgården så jag hann inte ens bli nervös över att jag var ensam personal. Men det gick bra, jag lovade att en massa saker skulle finnas idag. Sedan kom jag på att jag var ledig och inte riktigt hade en aning om det skulle finnas. Men jag litar på mina kollegor. Jag fick i uppdrag att under dagen ta upp en bädd med vitlök. Men det hanns det inte alls med! Men nu vet ni i alla fall att snart finns det vitlök till försäljning.

Det har regnat väldigt mycket de senaste dagarna. Fick spurta över gräsmattan med gräsklipparen. Fort ska det gå, innan nästa skur kommer. I Tisdags kom de konstnärer som har haft utställning här i en månad och hämtade sina resterande tavlor. Det kändes lite tomt i växthuset dagen efter. Men nu så är det två nya konstnärer som ställer ut i en månad. Det blir så vackert med all konst i växthuset. Det känns levande på något sätt.








Det skördas och skördas. Folk blir så glada när man kommer släntrandes med famnen full med grönsaker. Gårdsbutikens hyllor är snart fulla. Min dator håller på att krakelera så jag vet inte när nästa inlägg kommer. Ska försöka låna en annan ett tag. Så ni vet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar