onsdag 1 juni 2011

Kogödsel

Igår så ringde en av bygg gubbarna från förvaltningen. De ville att jag skulle komma och kolla på parken. Så idag vid tio var jag där. Det är helt fantastiskt! Nu har de fyllt de 12 första bänkarna med jord som är lite lerhaltig.




Så i helgen ska jag cykla till våran gödselhög och hämta lass efter lass med gödsel. Det är synd att det blir ett en mans jobb. Annat hade det varit om vi hade haft en bil med släp. Men man får tager vad man haver.

De höga bänkarna skulle fyllas idag. De ska köpa en slangsnurra och en trädgårdsslang ifall vi vill börja odla redan till helgen. Jag tror att det blir först nästa helg. Men det är bra att vara förberedd.



Om jag hinner (med lite hjälp av Olof) så borde det vara odlingsklart till nästa helg. Och då blir det en arbetsdag den 12 juni! Från 11.00 till 16.00 ish. Kom då va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar