söndag 20 juni 2010

Cykelhysteri

Jag har märkt att jag blir väldigt förbannad på folk som ställer sina hyrcyklar lite varstanns i trädgården. Häromdagen kom Joppe fram till mig och visade den här bilden och jag fick lova att jag inte skulle gå dit och flytta på dem. Det är så hopplöst. Missar man En cykel så tror alla att "ja nu är det fritt fram att ställa cykeln i rabatten". Gör folk så överallt, eller är det bara på den här ön som man tydligen får släppa på allt vad vett och etikett heter?



Den här veckan har vi gjort träd speglar. Med det menas att man gör en ring runt trädet med fri jord. Som man kan täcka med antingen bark eller halm. Så trädet kan ta upp vatten lättare istället för att ogräs och sly ska sno det mesta! Hönsinhängnaden har ramlat ned två gånger i stormen, så en morgon när jag trodde att jag skulle få äta min frukost ute i naturen upptäckte jag att det sprang omkring en massa höns på bäddarna! Vi fick omringa dem och leda i dem i stängslet medans vi byggde upp det igen. Varje morgon nu så är jag lite rädd att det ska har blåst ned igen, men det står allt kvar. Än så länge i alla fall!





Jag satt idag och kollade på ruccolan som står i fullblom. Den är så vacker. Det har jag aldrig tänkt på förut. Eller så är det väl så att jag aldrig sett den blomma innan. Men nu har jag det och blommorna smakar nästan Ännu godare är bladen plus att de är jättefina i buketter.



Glömde nästan bort att säga det bästa. Var och hämtade Dahlior hemma hos Birgitt igår. Först kände hon inte igen mig, men när jag sa att jag var från kosters trädgårdar lös hon upp och så gick vi ned till hennes rabatt och grävde upp fyra Dahlior. Det var säkert inte så bra att gräva upp dem nu när de väl satt i jorden, men vi lovade att stoppa ned dem Direkt när vi kom hem. Fast först delade vi på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar