tisdag 29 juni 2010

Fästingar

Jag borde kanske vaccinera mig snart. Har varit ute i skogen och sågat ned hassel störar. Det liksom bara ramlar ned tusen fästingar på en. Men jag har fastställt hur man känner att det är en fästing som kryper på en. Om det är en fästing, så går den med bestämda steg Åt Ett Mål. TYp ditt knäveck. Om det är en myra så brukar de bara irra runt på benet tills de ramlar av.

Så kom ihåg:
Rakt, långsamt, målmedvetet = Fästing
Irrande, snabbt, förvirrad = annat kryp

I söndags var det dags för en intro kurs i permakultur igen. Det var tio personer med och tillsammans så rensade de upp i fruktskogen och la mer däck på potatisen. Jag tog hand om trädgården så länge, men jag smög mig dit ibland och kollade vad de hade för sig!





Jag har alltså varit ute i skogen och sågat ned hassel och annan sly som man kan använda som störar åt bönorna. Håller på med det fortfarande. Får ta saker när jag hinner. Blir så mycket nu om dagarna när turisterna börjar komma. Så vi har satt upp ett schema nu så att vi vet vilka som jobba när och var.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar